سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی جندابه

ضریح مطهر و با شکوه اباعبدالله الحسین

 

 

 

 

 

امام حسین

زیارت ضریح و حاشیه های آن

امروز برای چندمین بار به زیارت ضریح باشکوه اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در قم رفتم و تصاویری زیبا با دوربینم گرفتم که برای شما در این پست قرار خواهم داد.

در این پست گزارشی هم از یکی از خدام حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) که به طور موقت خدمت زائرین ضریح می کردند، در مورد هزینه های ساخت ضریح را ضبط کردم که، به استحضار خوانندگان محترم می رسانم.

إن شاء الله همه ی عاشقان این ضریح را پس از نصب در کربلا زیارت کنند، من که خیلی مشتاق دیدن آن لحضه هستم.

بنده: لطفاٌ اطلاعاتی در مورد این ضریح در اختیار ما قرار بدهید.

خادم محترم: ... 12 تن وزن این ضریح است و چوبش از نوع خاصی است که از کشور برمه وارد شده، که 300 سال عمر دارد، 4800 کیلو نقره و 120 کیلو طلا در آن بکار رفته، 14 میلیارد تومان در آن هزینه شد 5 میلیارد پول طلاها بوده و 9 میلیارد هم پول کمکهای مردمی بوده.

برای اولین بار است که اسم چهارده معصوم(علیهم السلام) در داخل و خارج ضریح و بازوها توسط طلا، نقش بسته است، خط آن از استاد موحد است، نقش گل و طراحی آن از استاد فرشچیان بوده، قسمت داخلی سقف توسط بچه های شیراز کار شده، که از 10 نوع درخت رنگی استفاده شده، و رنگی در آن بکار نرفته. گلدانهای شش گوشه برای گل طبیعی، هم نصب نشده که پس از نصب در محل روی ضریح قرار می گیرد. این ضریح به احتمال زیاد از مسیر تهران تا مرز خسروی حرکت داده خواهد شد

امام حسین

 

1

 

امام حسین

 

2

 

امام حسین

 

3

 

امام حسین

 

4

 

امام حسین