سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی جندابه

ماه رجب

 

 

 ماه خدا در روایات

 

رجب یکی از ماه های با فضیلت خداست که جنگ در آن ماه حرام است و روزه در آن بسیار فضیلت دارد،‌ در این ماه که مقدمه ی ماه رمضان است، استغفار بسیار توصیه شده. من از خودم چیزی ندارم که بگویم، لذا بر خود وظیفه دانستم در آغاز این ماه پر فضیلت احادیثی از معصومین بزرگوار برایتان در این پست قرار دهم.

 

1- کثیر النوّاء از امام جعفر صادق علیه السّلام روایت کند که فرمود: حضرت نوح علیه السّلام روز اوّل ماه رجب سوار کشتى شد، و بتمام همراهان خود دستور داد که آن روز را روزه بگیرند، و فرمود: هر کس این روز را روزه بگیرد آتش جهنّم باندازه یک سال راه از او دور خواهد شد، و هر کس هفت روز روزه بگیرد هفت در جهنم بر روى او بسته مى‏شود، و هر کس هشت روز روزه بگیرد درهاى هشتگانه بهشت بروى او باز میگردد، و هر کس پانزده روز روزه بگیرد، حاجت او برآورده مى‏گردد، و هر کس بیشتر روزه بگیرد، خداوند اجر او را زیادتر خواهد کرد.

 

2- باز از آن حضرت علیه السّلام نقل کند که فرمود: رجب ماه بزرگى است که در آن حسنات چند برابر، و گناهان در آن آمرزیده خواهد شد، هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بدارد به مقدار صد سال راه، آتش جهنّم از او دور خواهد شد و هر کس سه روز را روزه بگیرد بهشت بر او واجب مى‏شود.