سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی جندابه

با گرانترین شهرهای جهان اشنا شوید

    نظر

وب سایت اکسپتیستن هزینه‌های زندگی در هشتصد شهر در سراسر دنیا را بررسی کرده و پانزده شهر گران را از لحاظ شاخص هزینه‌های زندگی فهرست کرده‌ است. در زیر به معرفی 15 شهر گران دنیا می‌پردازیم:

با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
پانزدهمین شهر گران دنیا، استکهلم سوئد، شاخص قیمت 204؛ یک وعده غذای فست فودی در منطقه تجاری آن حدود 14 دلار آب می‌خورد! متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان در منطقه استکهلم حدود 2690 دلار در ماه می‌باشد.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
چهاردهمین شهر گران دنیا، لاهه هلند، شاخص قیمت 208؛ یک وعده غذایی در منطقه تجاری لاهه حدود 23 دلار هزینه دارد. برای یک وعده غذای فست فودی باید 9 دلاربپردازید. اجاره بها در مناطق گران لاهه حدود 1928 دلار در ماه است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
سیزدهمین شهر گران دنیا، بریزبین استرالیا، شاخص قیمت 204؛ یک وعده غذای فست فودی در بریزبین حدود 8 دلار است و اجاره بها در مناطقی از بریزبین به 2097 دلار در ماه نیز می‌رسد.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
دوازدهمین شهر گران دنیا،هنگ کنگ، شاخص قیمت 214؛ یک وعده غذای ترکیبی فست فودی در هنگ کنگ فقط 4.35 دلار است. اگر بخواهید یک وعده شام مفصل بخورید بایستی حدودا 14 دلار هزینه کنید. ولی هزینه اجاره آپارتمان در این شهر هنگ کنگ را به یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده‌است زیرا 5123 دلار برای یک ماه برای بیشتر مردم غیر قابل باور است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
یازدهمین شهر گران دنیا، سیدنی استرالیا، شاخص قیمت 215؛ اگر بخواهید یک وعده غذای فست فودی در سیدنی بخورید. باید حدود 8 دلار پرداخت کنید و این درحالی‌است که اگر بخواهید فقط نان بخورید 2.18 دلار پیاده می‌شوید! هزینه اجاره در آپارتمان‌های رده بالای سیدنی 2792 دلار در ماه است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
دهمین شهر گران دنیا، کپنهاگ دانمارک، شاخص قیمت 217؛ در مناطق تجاری کپنهاگ یک وعده غذا حدودا 24 دلار است و به طور معمول یک غذای فست فودی 12 دلار خرج بر می‌دارد. هزینه اجاره یک آپارتمان در مناطق گران این شهر به 2577 دلار در ماه می‌رسد.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
نهمین شهر گران دنیا، سان فرانسیسکو، آمریکا، شاخص قیمت 218؛ سان فرانسیسکو نیز یکی از گران‌ترین شهرهایی است که زندگی در آن پر هزینه است. یک وعده غذا در منطقه تجاری این شهر حدود 15 دلار است و اگر غذای فست فودی انتخابکنید باید 7 دلار بپردازید. اجاره خانه در سان فرانسیسکو 3844 دلار در ماه است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
هشتمین شهر گران دنیا، پاریس فرانسه، شاخص قیمت 219 دلار؛ ارزان‌ترین غذای فست فودی در پاریس بیش از 10 دلار است و اگر بخواهید یک غذای فرانسوی در منطقه‌ای تجاری تجربه کنید با صورت حساب 22 دلاری مواجه خواهید شد. اجاره خانه در یکی از مناطق اعیان نشین پاریس حدود 3484 دلار ماه است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
هفتمین شهر گران دنیا، سنگاپور سنگاپور، شاخص قیمت 228؛ غذاهای فست فودی در سنگاپور آن قدرها هم گران نیست و می‌توانید با 5.80 دلار یک وعده غذای ترکیبی فست فودی نوش جان کنید. غذاهای گران‌تر در مناطق تجاری این شهر حدودا 10 دلار است؛ ولی اجاره بها در مناطق لوکس این شهر بیش از 3885 دلار در ماه است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
ششمین شهر گران دنیا، لوزان سوییس، شاخص قیمت 233؛ یک وعده غذای فست فودی در لوزان 14 دلار است و همان غذا در مناطق تجاری این شهر به 21 دلار می‌رسد. اجاره یک واحد آپارتمان لوکس در لوزان حدود 3238 دلار آب می‌خورد.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
پنجمین شهر گران دنیا، نیویورک آمریکا، شاخص قیمت 237؛ برای اینکه در نیویورک یک وعده فست فود بخورید باید 8 دلار بپردازید. هزینه غذا در مناطق تجاری به 18 دلار هم می‌رسد. ولی چیزی که نیویورک را به یکی از گرانترین شهرهای دنیا بدل کرده هزینه اجاره است که با 4111 دلار در ماه رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
چهارمین شهر گران دنیا، زوریخ سوییس، شاخص قیمت 256؛ صورت حساب شما برای تنها یک وعده غذای فست فودی در زوریخ 14 دلار خواهد شد و در مناطق تجاری 31 دلار! اجاره بها در زوریخ به بیش از 3841 دلار در ماه می‌رسد.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
سومین شهر گران دنیا باز هم در سوییس است و این بار شهر معروف ژنو، شاخص قیمت 259؛ پانزده دلار بپردازید تا در یک رستوران فست فودی در زوریخ یک وعده غذا بخورید! هزینه اجاره در مناطق خوب ژنو حدود 357 دلار در ماه هزینه بر می‌دارد.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
دومین شهر گران دنیا اسلو نروژ، شاخص قیمت 267؛ در اسلو برای یک وعده غذای فست فودی بایستی 15 دلار پرداخت کرد ومتوسط غذای یک نفر در مناطق گران‌تر به 40 دلار هم می‌رسد. اجاره آپارتمان در این شهر 2925 دلار در ماه است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
و امّا گران‌ترین شهر دنیا، لندن انگلیس، شاخص قیمت 280 ؛ در بالای این فهرست 15 تایی پایتخت انگلیس قرار دارد که یک فرد برای خوردن تنها یک وعده غذا باید 22 دلار هزینه کند. البته غذاهای فست فودی ارزان‌ترند و تقریبا یک وعده 9 دلار است. اگرمی‌خواهید یک واحد آپارتمان در مناطق خوب لندن اجاره کنید باید گفت هر ماه چیزی حدود 4338 دلار کنار بگذارید.
+ نوشته شده در دوشنبه 12 اسفند1392ساعت 9:8 توسط محمد | یک نظر

کاخ ورسای (به فرانسوی: Chأ¢teau de Versailles) مجموعه کاخ‌هایی در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است که به عنوان بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته می‌شود. این کاخ سابقاً در دهکده‌ای به همین نام در نزدیکی پاریس قرار داشت اما امروزه این دهکده و کاخ جزء حومه پاریس محسوب می‌شوند.

از سال 1682 تا سال 1789 که به اجبار انقلابیون خانواده سلطنتی به پاریس منتقل شدند، این کاخ محل زندگی و دربار حکومتی شاهان فرانسه بود. معاهده ورسای که به جنگ جهانی اول پایان داد در این کاخ عقد شده‌است. این کاخ به عنوان یکی از میراث جهانی توسط یونسکو انتخاب شده‌ است.

alt

alt

بر اساس مدارک تاریخی آثار وجود کاخ در دهکده ورسای به حدود سال 1038 میلادی بر می‌گردد. اما این کاخ جایگاه رسمی و سلطنتی نداشته‌است. بعدها از دهکده ورسای به عنوان شکارگاه استفاده می‌شد. به همین منظور لویی سیزدهم دستور ساخت بنایی را در این شکارگاه در سال 1624 داد. این شکارگاه به وسیله آ«فیلیبرت لرویآ» طراحی و به وسیله سنگ و آجر سرخ ساخته شد.

alt

alt

تا زمان سلطنت لوئی چهاردهم کاخ رسمی و سلطنتی فرانسه کاخ لوور بود اما پس از روی کار آمدن، او تصمیم گرفت کاخ شکوهمندی برای خود بسازد که در جهان نمونه‌ای از زیبایی، شکوه، بزرگی و پهناوری باشد. به همین منظور وی دستور داد دهکده زیبای ورسای به عنوان مکان ساخت این کاخ انتخاب شود.

بعدها به همین علت کاخ هم ورسای نامیده شد. شروع ساخت و طراحی کاخ به سال 1669 برمی‌گردد. طراحی این کاخ به وسیله معماران چیره‌دستی به نام‌های آ«لویی لوواآ»، طراح فضای سبز آندره لونوتر و آ«شارل لُبرانآ» نقاش و آذینگر زبردست انجام گرفت. اما طراحی اصلی کاخ به منظور استفاده به عنوان کاخ سلطنتی به سال 1678 باز می‌گردد. در کل مجموعه کاخ‌های ورسای در چهار مرحله ساخته و تکمیل شد.

بعد از این مراحل در دوره پادشاهان بعدی نیز عمارت‌هایی به این مجموعه افزوده شد. کاخ ورسای در تاریخ 6 مه 1682 گشایش یافت. لویی چهاردهم با ساخت این کاخ در نظر داشت هم از شلوغی پاریس دور شود و هم با یکجا جمع کردن دستگاه‌های دولتی و دربار در ورسای کنترل بیشتری را بر آنها داشته باشد.

علاوه بر کاخ سلطنتی و اماکن دولتی نظیر دیوان‌ها و دادگاه‌ها، منازل هزاران نفر از درباریان، فرمانداران، قضات، وزرا و شخصیت‌های حکومتی در ورسای قرار داشت. لویی چهاردهم درباریان را وادار ساخت که در ورسای زندگی کنند و از افزایش حضور، قدرت و املاکشان در دیگر مکان‌ها بپرهیزند. با این کار لویی قدرت کنترل زیادی بر تمام درباریان پیدا کرد.

alt

alt

عمارت شاه
لویی لووا به منظور اقامت شاه و ملکه آپارتمانی را طراحی کرد که آ«شتو نفآ» (در فرانسه به معنی کاخ نو) نامیده می‌شد. علاوه بر این دو آپارتمان قسمت‌های خصوصی و خوابگاه‌های دیگری هم در این کاخ برای شاه و ملکه فراهم شد.
وی برای طراحی این بخش از اصول معماری ایتالیایی رایج در قرن 16 و 17 استفاده کرد. او نقشه‌ای کشید که از هفت تالار تشکیل شده‌بود. این 7 سالن از منظومه خورشیدی و ایزدهای رومی الهام گرفته شده بودند. همه تالارها دور تا دور سالن مرکزی به نام تالار آپولون که خوابگاه لویی چهاردهم بود قرار داشتند.به این نوع طراحی، طراحی آ«خورشیدمرکزیآ» می‌گویند. این سالن‌ها به نام‌های زیر نامیده می‌شدند:

* تالار دیان (برگرفته از ایزد شکار روم و سیاره ماه)
* تالار مارس (برگرفته از ایزد جنگ روم و سیاره مریخ)
* تالار مرکوری (برگرفته از ایزد بازرگانی و هنرهای آزاد رومی و سیاره تیر)
* تالار آپولون (برگرفته از ایزد هنرهای زیبا رومی و خورشید)
* تالار ژوپیتر (برگرفته از ایزد حقوق و قانون رومی و سیاره مشتری)
* تالار ساترن (برگرفته از ایزد کشاورزی رومی و سیاره کیوان)
* تالار ونوس (برگرفته از ایزد عشق رومی و سیاره ناهید)

alt

alt

این تالارها به وسیله شارل لبران بر اساس طراحی ایتالیایی مزیین شد. (وی دوست و همکار پیترو دو کورتونا معمار ایتالیایی و طراح کاخ پیتی در فلورانس بود.) برای طراحی سقف تالارها از نقاشی‌های زیبایی استفاده شد. به نظر آندره فلبین طرح‌هایی انتخاب شد که به اعمال قهرمانانه لویی چهاردهم همخوانی داشته باشد. در این نقاشی‌ها از شخصیت‌هایی همچون آگوست، اسکندر و کوروش بهره گرفته شد.

مثلاً در تالار آپولون طرحی از آگوست بود که در آن وی در حال ساخت دروازه مزنوس بود این نقاشی اشاره به ساخت دروازه لاروش به دستور لویی چهاردهم داشت یا در تالار مرکور تصویری از اسکندر در حال ساخت کتابخانه عظیم اسکندریه نقش بسته بود که اشاره به ساخت کتابخانه سلطنتی توسط لویی چهاردهم داشت. تالارها به وسیله مبلمان نقره آراسته شدند ولی این مبلمان طی جنگ آگزبورگ در سال 1689 به دستور لویی چهاردهم برای تامین بخشی از هزینه جنگ ذوب و به سکه تبدیل شدند.

اما این طراحی صورت گرفته توسط لویی لووا دیری نپایید. به این شکل که طبقه‌ای بر کاخ افزوده شد و تراسی برای آن ساخته شد که آپارتمان‌های شاه و ملکه را به هم متصل می‌کرد.با این تغییرات سالن‌های ژوپیتر، ساترن و ونوس تغییر شکل یافتند. تالارهای ونوس، ساترن و ژوپیتر به سالن آیینه‌ها تبدیل شد. سالنی نیز در قسمت پشت تراس طراحی شد که ونوس نام گرفت.از وسایل و دکورهای تالار اولیه برای تزیین تالار ونوس ثانویه استفاده شد. از سال افتتاح تا پایان سلطنت لویی چهاردهم از تالارها به شکل اختصاصی استفاده می‌شد:
* تالار ونوس به عنوان سالن غذاخوری میهمانان شاه و بار
* تالار دیان به عنوان سالن بیلیارد
* تالار مارس به عنوان محل رقص و برقراری مجالس بال
* تالار مرکور به عنوان سالن ورق بازی
* تالار آپولون به عنوان سالن موسیقی و کنسرت

alt

alt

آپارتمان ملکه
این بخش در طول تاریخ خود منزلگاه سه ملکه فرانسه بوده‌است: ماری ترز همسر لویی چهاردهم، ماری لسزِسزیسکا همسر لویی پانزدهم و ماری آنتوانت همسر لویی شانزدهم پس از طراحی این آپارتمان توسط لویی لووا این آپارتمان شامل هفت سالن بود که متقارن با آپارتمان شاه بود:
* شاپل متقارن باسالن دیان در آپارتمان شاه
* تالار گارد متقارن با تالار مارس در آپارتمان شاه
* آنتی‌شامبر متقارن با تالار مرکور در آپارتمان شاه
* شامبر متقارن با تالار آپولون در آپارتمان شاه
* گراند کابینت متقارن با تالار ژوپیتر در آپارتمان شاه
* اوراتوری متقارن با تالار ساترن در آپارتمان شاه
* پتیت کابینت متقارن با تالار ونوس
در آپارتمان شاه خوابگاه ملکه همانطور که طراحی سقف تالارهای آپارتمان شاه از اعمال قهرمانانه لویی چهاردهم الهام گرفته و از شخصیت‌های تاریخی استفاده شده بود در آپارتمان ملکه نیز از این قبیل تصاویر متناسب با دکوراسیون اتاق بهره گرفته شد. بعدها برای ساخت تالار آینه بخشی از آپارتمان ملکه تغییر یافت. با این تغییرات تالارها به شکل زیر در آمدند:

* تالار گارد دولارن
* آنتی‌شامبر
* گراند کابینت
* شامبر دولارن
این تالارها تقریبا تا زمان ماری آنتوانت همین شکل را داشت تا اینکه وی دستور تغییر شکل آن را داد و این سالن‌ها به شکلی که امروز می‌بینیم درآمدند:
* تالار گارد دولارن بدون تغییر باقی ماند.
* تالار آنتی‌شامبر به آنتی شامبر دو گرند کوورت تبدیل شد.
اینجا به محل اجتماعات عمومی شاه، ملکه و درباریان و تئاتر تبدیل شد.
* گراند کابینت به تالار دنوبل تبدیل شد. اینجا به محل عنوان سالن انتظار خوابگاه ملکه تبدیل شد.
* شامبر دولارن به عنوان خوابگاه ملکه مورد استفاده قرار گرفت.

+ نوشته شده در پنجشنبه 10 بهمن1392ساعت 21:30 توسط محمد | نظر بدهید

پاریس‏، پایتخت کشور فرانسه، مرکز و یکی از شهرستان‌های ناحیه ایل دو فرانس است که رود سن از میان آن می گذرد. پاریس را که در کنار لندن، توکیو و نیویورک، تهران از ابرشهرهای جهان می‌نامند، از شهرهای پیشروی جهان در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تحصیل، تفریحات، مد و علم است. پاریس بزرگ‌ترین شهر اقتصادی اروپا و پنجمین شهر اقتصادی جهان از نظر سطح تولید ناخالص داخلی است.

این شهر به تنهایی نزدیک به 533 میلیارد یورو یعنی نزدیک به 25? تولید ناخالص داخلی فرانسه را در دست دارد. پاریسی‌ها با دارا بودن 42.700 دلار تولید ناخالص سرانه رتبه اول را از این نظر در قاره اروپا را دارا هستند. دفتر مرکزی 36 شرکت از 500 شرکت برتر جهان در پاریس قرار دارد که پس از توکیو از این نظر رتبه دوم جهان را در اختیار دارد. منطقه لا دفانس در شهر پاریس به عنوان مهمترین مرکز اقتصادی اروپا شناخته می‌شود. این شهر میزبان شماری از برجسته ترین سازمان‌های بین‌المللی هم‌چون یونسکو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتاق بازرگانی بین‌المللی است.

جمعیت شهر پاریس حدود 2.164.994 تن است. جمعیت منطقه شهری پاریس بالغ بر 9.93 میلیون نفر بوده و جمعیت این شهر همراه حومه آن به حدود 12 میلیون نفر می‌رسد و یکی از پر جمعیت‌ترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود. پاریس از شناخته ترین مقصد های گردشگران جهان است. سالانه حدود 45 میلیون نفر توریست از پاریس دیدن می‌کنند. تعداد زیادی از آثار دیدنی، موسسات و پارک‌های مشهور جهان در این شهر قرار دارند. پاریس همچنین با دارا بودن 478.000 درخت سرسبزترین پایتخت اروپا می‌باشد.

پاریس دارای آب و هوایی اقیانوسی است و تحت تاثیر جبهه‌های هوای اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. بارندگی در تمام طول سال در پاریس اتفاق می‌افتد. پاریس به خاطر باران‌های ناگهانی‌اش معروف است. متوسط میزان بارش سالانه در پاریس حدود 641 میلی‌متر است. بارش برف در این شهر به ندرت اتفاق می‌افتد و در بیشتر موارد میزان بارش برف به حدی است که بیش از 24 ساعت بر روی زمین باقی نمی‌ماند.



alt


alt


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


alt


alt

alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt


alt