سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان آبی جندابه

لطف الهی

    نظر

روزی مردی خواب دید که مرده و پس از گذشتن از پلی
به دروازه بهشت رسیده است. دربان بهشت

به مرد گفت: برای ورود به بهشت باید صد
امتیاز داشته باشید، کارهای خوبی

را که در دنیا انجام داده اید، بگویید تا من به
شما امتیاز بدهم.
مرد گفت: من با همسرم ازدواج کردم،

50 سال با او به مهربانی
رفتار کردم و هرگز به او خیانت نکردم.
فرشته گفت: این سه امتیاز.
مرد اضافه
کرد: من در تمام طول عمرم به خداوند

اعتقاد داشتم و حتی دیگران را هم به راه راست
هدایت می کردم.
فرشته گفت: این هم یک امتیاز.
مرد باز ادامه داد: در شهر
نوانخانه ای ساختم و کودکان بی خانمان

را آنجا جمع کردم و به آنها کمک
کردم.
فرشته گفت: این هم دو امتیاز.
مرد در حالی که گریه می کرد، گفت: با این
وضع من هرگز نمی توانم داخل بهشت

شوم مگر اینکه خداوند لطفش را شامل حال من
کند.
فرشته لبخندی زد و گفت: بله، تنها راه ورود بشر

به بهشت موهبت

الهی است و
اکنون این لطف شامل حال شما شد

و اجازه ورود به بهشت برایتان صادر شد!


ضریح مطهر و با شکوه اباعبدالله الحسین

 

 

 

 

 

امام حسین

زیارت ضریح و حاشیه های آن

امروز برای چندمین بار به زیارت ضریح باشکوه اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در قم رفتم و تصاویری زیبا با دوربینم گرفتم که برای شما در این پست قرار خواهم داد.

در این پست گزارشی هم از یکی از خدام حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) که به طور موقت خدمت زائرین ضریح می کردند، در مورد هزینه های ساخت ضریح را ضبط کردم که، به استحضار خوانندگان محترم می رسانم.

إن شاء الله همه ی عاشقان این ضریح را پس از نصب در کربلا زیارت کنند، من که خیلی مشتاق دیدن آن لحضه هستم.

بنده: لطفاٌ اطلاعاتی در مورد این ضریح در اختیار ما قرار بدهید.

خادم محترم: ... 12 تن وزن این ضریح است و چوبش از نوع خاصی است که از کشور برمه وارد شده، که 300 سال عمر دارد، 4800 کیلو نقره و 120 کیلو طلا در آن بکار رفته، 14 میلیارد تومان در آن هزینه شد 5 میلیارد پول طلاها بوده و 9 میلیارد هم پول کمکهای مردمی بوده.

برای اولین بار است که اسم چهارده معصوم(علیهم السلام) در داخل و خارج ضریح و بازوها توسط طلا، نقش بسته است، خط آن از استاد موحد است، نقش گل و طراحی آن از استاد فرشچیان بوده، قسمت داخلی سقف توسط بچه های شیراز کار شده، که از 10 نوع درخت رنگی استفاده شده، و رنگی در آن بکار نرفته. گلدانهای شش گوشه برای گل طبیعی، هم نصب نشده که پس از نصب در محل روی ضریح قرار می گیرد. این ضریح به احتمال زیاد از مسیر تهران تا مرز خسروی حرکت داده خواهد شد

امام حسین

 

1

 

امام حسین

 

2

 

امام حسین

 

3

 

امام حسین

 

4

 

امام حسین


فراموش کن تا شاداب تر باشی

نتایج مطالعات اخیر در آکادمی ملی علوم آمریکا نشان داده است که‌ ‌فراموش کردن اطلاعات قدیمی روش خوبی برای به خاطر آوردن اطلاعات جدید است‌.

به گفته محققان ذخیره کردن شمار زیادی از خاطرات در بلند مدت در ذهن فیلتر‌ ‌کردن و جداسازی اطلاعات جدید و پردازش خاطرات کوتاه مدت را دشوار می‌کند‌تیم تحقیقاتی از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در این‌ ‌زمینه اعلام کرد: ما در دنیایی که در آن هستیم، دائما از سوی اطلاعات جدید بمباران‌‌ ‌می‌شویمبنابراین همواره در حال فیلتر کردن هستیم و اگر این‌کار را انجام ندهیم،‌ ‌انبوهی از اطلاعات بر ما غلبه خواهد کردتحقیقات جدید نشان داده است افرادی که حافظه آنها‌ ‌بهتر کار می‌کند احتمالا تعداد نورون‌های جدید کمتری در هیپوکامپ مغزشان رشد پیدا‌ ‌می‌کند‌.

ارد بزرگ فیلسوف و متفکر برجسته می گوید : گاهی تنها راه درمان روانهای پریشان ، فراموشی استتحقیقات آکادمی علوم آمریکا هم چنین گزینه ایی را پیشنهاد می دهد چرا که با فراموشی خاطرات گذشته و بخصوص بخش های تیره و غم انگیز آنمی توان میدان یادگیری و حفظ اطلاعات جدید را فراهم آورد بدین شکل روحیه وطراوت انسان دوباره بدست می آیدلازم به ذکر است که هیپوکامپ ناحیه‌ای از مغز است که در شکل‌گیری‌ ‌حافظه نقش دارد‌‌در افرادی که حافظه بهتری دارند،‌ ‌این پدیده به آنها کمک می‌کند که اطلاعات کهنه و بلااستفاده را زودتر فراموش کردهو‌ ‌بتوانند اطلاعات جدید را سریعتر به خاطر بسپارنداین در حالی است که محققان پیش از این تصور‌ ‌می‌کردند رشد نورون‌های جدید در هیپوکامپ می‌تواند برای حافظه سودمند باشد